W IMIĘ ZASAD (SNOW BLIND)
A
A
A
Teddy Ruffins jest nastolatkiem sprawiającym problemy wychowawcze. Pewnego dnia chłopak (pełniący obowiązki narratora) postanawia dać nauczkę swojemu ojcu Billy’emu: umieszcza w internecie zdjęcie przedstawiające zamroczonego alkoholem rodzica śpiącego w mało reprezentacyjnej pozie. „Nie masz pojęcia, kto mógł to zobaczyć!” – reakcja rozsierdzonego Ruffinsa tylko w połowie podszyta jest gniewem. Niepokój głowy rodziny, podzielany przez matkę Teddy’ego, Jen, nie umyka uwadze protagonisty. Kilka tygodni później zakapturzony sprawca włamuje się do ich domu i zabija psa. Na miejscu błyskawicznie pojawia się funkcjonariuszka Stone z policji stanowej. Bohater podsłuchuje jej rozmowę z rodzicami, z której wynika, że Ruffinsowie (przed laty z niewiadomych dla narratora przyczyn przeprowadzający się z Luizjany na Alaskę) są objęci programem ochrony świadków. Teddy postanawia na własną rękę odkryć przemilczaną przeszłość swoich najbliższych. Powinien jednak pamiętać, że prawda bywa czasem obosieczną bronią.
„Snow Blind” to wzorcowa mieszanka dramatu psychologicznego, kryminału oraz thrillera, w którym temat przebudzonych demonów przeszłości, jak i granic poświęcenia odgrywa kluczową rolę. Pochodzący z Brighton scenarzysta Ollie Masters („The Kitchen”) potrafi przykuć uwagę czytelnika już od pierwszych stron, oferując solidnie skonstruowane profile psychologiczne postaci. Znajdujący się w pokoju Teddy’ego plakat przedstawiający Orsona Wellesa w roli Harry’ego Lime’a – mocno ambiwalentnego w swej naturze bohatera filmu „Trzeci człowiek” (1949) Carola Reeda – zapowiada, że w niniejszej opowieści nic nie będzie proste ani oczywiste.
Kanadyjski rysownik Tyler Jenkins („Grass Kings”) nasyca swoje szkicowe, wykończone akwarelami prace różnymi odcieniami zielonego, niebieskiego i czerwieni, choć w „Snow Blind” i tak dominują szarość i zimowa biel, tu i ówdzie naznaczona plamami krwi. Zamknięty w twardej oprawie, wydany na offsecie komiks duetu Masters/Jenkins to nie lada gratka dla miłośników kameralnych neo-noirowych narracji snutych z dala od wielkomiejskiej dżungli. Smakowite!
„Snow Blind” to wzorcowa mieszanka dramatu psychologicznego, kryminału oraz thrillera, w którym temat przebudzonych demonów przeszłości, jak i granic poświęcenia odgrywa kluczową rolę. Pochodzący z Brighton scenarzysta Ollie Masters („The Kitchen”) potrafi przykuć uwagę czytelnika już od pierwszych stron, oferując solidnie skonstruowane profile psychologiczne postaci. Znajdujący się w pokoju Teddy’ego plakat przedstawiający Orsona Wellesa w roli Harry’ego Lime’a – mocno ambiwalentnego w swej naturze bohatera filmu „Trzeci człowiek” (1949) Carola Reeda – zapowiada, że w niniejszej opowieści nic nie będzie proste ani oczywiste.
Kanadyjski rysownik Tyler Jenkins („Grass Kings”) nasyca swoje szkicowe, wykończone akwarelami prace różnymi odcieniami zielonego, niebieskiego i czerwieni, choć w „Snow Blind” i tak dominują szarość i zimowa biel, tu i ówdzie naznaczona plamami krwi. Zamknięty w twardej oprawie, wydany na offsecie komiks duetu Masters/Jenkins to nie lada gratka dla miłośników kameralnych neo-noirowych narracji snutych z dala od wielkomiejskiej dżungli. Smakowite!
Ollie Masters, Tyler Jenkins: „Snow Blind”. Tłumaczenie: Maciej Muszalski. Wydawnictwo Non Stop Comics. Katowice 2019.
Zadanie dofinansowane ze środków budżetu Województwa Śląskiego. Zrealizowano przy wsparciu Fundacji Otwarty Kod Kultury. |