POTWORY Z BAGIEN (GREEN CLASS. TOM 1: PANDEMIA)
A
A
A
Zaczęło się od „zielonej szkoły” – dwutygodniowego wypadu na łono natury zorganizowanego dla kanadyjskich uczniów. Gdy znudzona i wyraźnie zmęczona grupka opuszcza malownicze mokradła Luizjany, okazuje się, że coś jest nie w porządku. W międzyczasie tajemniczy wirus zaczął zbierać swoje żniwo, stopniowo przekształcając ludzi w drzewopodobne, skłonne do agresji istoty dysponujące nadludzką siłą. Beth, Sato, Linda, Lucas, Naji i jej brat Noah mimo starań ich opiekuna, pana Denisa, nie mogą wrócić do domu. I nie chodzi bynajmniej o ścisłą militarną kontrolę wprowadzoną przez żandarmerię wojskową. Bohaterowie objęci zostają bowiem kwarantanną, gdy okazuje się, że Noah jest jednym z zarażonych. Młodzi Kanadyjczycy nie zamierzają jednak poddać się restrykcjom. Teraz są zbiegami, którzy muszą przetrwać w skrajnie niebezpiecznym środowisku. A fakt, że ich przyjaciel zaczyna przechodzić spektakularną metamorfozę, zdecydowanie nie ułatwia sprawy.
Francuski scenarzysta Jérôme Hamon („Yokozuna”) w pierwszym tomie „Green Class” postawił na całkiem smaczną i lekkostrawną mieszankę przygody, fantastyki, horroru i sensacji. Autor umieszcza na dramaturgicznej planszy najważniejsze figury, zawiązując przy tym kilka wątków, które mają szansę na owocny rozwój w kolejnej odsłonie cyklu. Hamon całkiem przekonująco zarysowuje relacje między protagonistami, zwracając uwagę na bogate spektrum ludzkich zachowań w sytuacjach kryzysowych. „Pandemia” to sprawnie napisana opowieść o przyjaźni, poświęceniu i walce o przetrwanie.
Operujący nieco uproszczoną kreską David Tako (francuski projektant oraz ilustrator) konsekwentnie potwierdza swoją fascynację poetyką mangi, przejawiającą się między innymi w sposobie przedstawiania energetyzujących scen akcji czy komponowaniu relacji przestrzennych. Całkiem obiecujące otwarcie nowej frankofońskiej serii (wydanej na dobrej jakości papierze i zamkniętej w eleganckiej, twardej oprawie), która powinna skusić amatorów młodzieżowego postapo.
Francuski scenarzysta Jérôme Hamon („Yokozuna”) w pierwszym tomie „Green Class” postawił na całkiem smaczną i lekkostrawną mieszankę przygody, fantastyki, horroru i sensacji. Autor umieszcza na dramaturgicznej planszy najważniejsze figury, zawiązując przy tym kilka wątków, które mają szansę na owocny rozwój w kolejnej odsłonie cyklu. Hamon całkiem przekonująco zarysowuje relacje między protagonistami, zwracając uwagę na bogate spektrum ludzkich zachowań w sytuacjach kryzysowych. „Pandemia” to sprawnie napisana opowieść o przyjaźni, poświęceniu i walce o przetrwanie.
Operujący nieco uproszczoną kreską David Tako (francuski projektant oraz ilustrator) konsekwentnie potwierdza swoją fascynację poetyką mangi, przejawiającą się między innymi w sposobie przedstawiania energetyzujących scen akcji czy komponowaniu relacji przestrzennych. Całkiem obiecujące otwarcie nowej frankofońskiej serii (wydanej na dobrej jakości papierze i zamkniętej w eleganckiej, twardej oprawie), która powinna skusić amatorów młodzieżowego postapo.
Jérôme Hamon, David Tako,: „Green Class. Tom 1: Pandemia” („Green Class: 1. Pandémie”). Tłumaczenie: Maria Mosiewicz. Egmont Polska. Warszawa 2020.
Zadanie dofinansowane ze środków budżetu Województwa Śląskiego. Zrealizowano przy wsparciu Fundacji Otwarty Kod Kultury. |