CASANOVA NA TROPIE (GIACOMO C. TOM 1-2: MASKA W MROCZNEJ PASZCZY/UPADEK ANIOŁA)
A
A
A
Zaczynamy od mocnego akcentu: obywatel, który chwilę temu wrzucił anonimowy donos do Ust Lwa (skrzynki podawczej znajdującej się w Pałacu Dożów), ginie zasztyletowany przez zagadkowego jegomościa. Tymczasem w innej dzielnicy odnalezione zostają okaleczone zwłoki prostytutki. Czy obie sprawy są ze sobą powiązane? Dowodzący lokalną policją markiz San Vere postanawia (zresztą nie pierwszy raz) skorzystać z pomocy – szantażowanego przez siebie – libertyna Giacomo Casanovy, obracającego się w najróżniejszych kręgach społecznych włoskiego miasta. Protagonista, wraz z towarzyszącym mu asystentem Parmeno, wikła się w sieć machinacji, kłamstw i wielkich namiętności, starając się powstrzymać zamaskowanego sprawcę sprawnie posługującego się rzeźnickim hakiem.
„Maska w mrocznej paszczy” oraz „Upadek anioła” to dwa pierwsze (tworzące zamkniętą całość) odcinki debiutującej w 1988 roku frankofońskiej serii „Giacomo C.”, będącej nie lada gratką dla miłośników kryminalnych opowieści osadzonych w historycznym pejzażu – w tym przypadku jest to XVIII-wieczna Wenecja. Belgijski scenarzysta Jean Dufaux („Murena”, „Skarga Utraconych Ziem”) serwuje wciągającą perypetię, w której nie zabrakło wątków melodramatycznych, grozy (w duchu giallo), subtelnej dawki erotyki oraz szczypty humoru.
Pieczołowicie zarysowany obyczajowy, kulturowy i nade wszystko topograficzny pejzaż Miasta Dożów stanowi idealne tło dla tej stylowej historii, w realistyczny i dbający o szczegóły sposób zilustrowanej przez Wernera „Griffo” Goelena („Golden Dogs” „S.O.S. Bonheur”). Mówiąc krótko: zacne otwarcie serii, która ma szansę podbić – a może raczej przebić? – serca także polskich czytelników.
„Maska w mrocznej paszczy” oraz „Upadek anioła” to dwa pierwsze (tworzące zamkniętą całość) odcinki debiutującej w 1988 roku frankofońskiej serii „Giacomo C.”, będącej nie lada gratką dla miłośników kryminalnych opowieści osadzonych w historycznym pejzażu – w tym przypadku jest to XVIII-wieczna Wenecja. Belgijski scenarzysta Jean Dufaux („Murena”, „Skarga Utraconych Ziem”) serwuje wciągającą perypetię, w której nie zabrakło wątków melodramatycznych, grozy (w duchu giallo), subtelnej dawki erotyki oraz szczypty humoru.
Pieczołowicie zarysowany obyczajowy, kulturowy i nade wszystko topograficzny pejzaż Miasta Dożów stanowi idealne tło dla tej stylowej historii, w realistyczny i dbający o szczegóły sposób zilustrowanej przez Wernera „Griffo” Goelena („Golden Dogs” „S.O.S. Bonheur”). Mówiąc krótko: zacne otwarcie serii, która ma szansę podbić – a może raczej przebić? – serca także polskich czytelników.
Jean Dufaux, Griffo: „Giacomo C. Tom 1-2: Maska w mrocznej paszczy/Upadek anioła („Giacomo C. 1- Le masque dans la bouche d’ombre/2- La chute de l’ange”). Tłumaczenie: Wojciech Birek. Scream Comics. Łódź 2022.
Zadanie dofinansowane ze środków budżetu Województwa Śląskiego. Zrealizowano przy wsparciu Fundacji Otwarty Kod Kultury. |