TRZECH BRODACZY, Z KTÓRYMI NIE CHCECIE ZADRZEĆ (MISJA)
A
A
A
Riandal, Edgar i Harrim: krasnoludzkie trio gotowe do heroicznych działań, najlepiej przy udziale toporów bojowych. Aczkolwiek warto podkreślić, że brodaty tercet, na równi z dobrą bitką, ceni sobie suto zakrapiane uczty. Pewnego dnia światu zaczyna zagrażać wielkie niebezpieczeństwo – jak nietrudno zgadnąć, dziarskie krasnoludy ruszają zatem na kolejną spektakularną akcję. A że kłopoty to ich specjalność, to i pakują się w nie z właściwym sobie wdziękiem.
Pierwszy fragment „Misji” autorstwa Adriana Madeja (1977-2024) zadebiutował w 1996 roku na łamach „Nowego Talizmanu”. Kolejne odsłony tej pełnej testosteronu i czarnego humoru historii publikowane były w magazynie „Arena Komiks”, natomiast finał tej opowieści poznały osoby, które w 2004 roku sięgnęły po zbiorczy tom wydany przez Kulturę Gniewu. Teraz nakładem rodzimej oficyny ukazało się wznowienie tego soczystego, niepozbawionego pazura utworu, wzbogaconego o premierową planszę i litografię („Krucjata”), jak również posiadającego nową okładkę.
Czarno-białe, z werwą wykorzystujące efekty światłocieniowe rysunki Madeja przywołują echa prac Simona Bisleya, dobrze sprawdzając się zarówno w kreowaniu posępnych scenerii, jak i w ekspresyjnych portretach protagonistów oraz wszelkiej maści maszkaronów. Solidna robota – dla miłośników/miłośniczek gatunku.
Pierwszy fragment „Misji” autorstwa Adriana Madeja (1977-2024) zadebiutował w 1996 roku na łamach „Nowego Talizmanu”. Kolejne odsłony tej pełnej testosteronu i czarnego humoru historii publikowane były w magazynie „Arena Komiks”, natomiast finał tej opowieści poznały osoby, które w 2004 roku sięgnęły po zbiorczy tom wydany przez Kulturę Gniewu. Teraz nakładem rodzimej oficyny ukazało się wznowienie tego soczystego, niepozbawionego pazura utworu, wzbogaconego o premierową planszę i litografię („Krucjata”), jak również posiadającego nową okładkę.
Czarno-białe, z werwą wykorzystujące efekty światłocieniowe rysunki Madeja przywołują echa prac Simona Bisleya, dobrze sprawdzając się zarówno w kreowaniu posępnych scenerii, jak i w ekspresyjnych portretach protagonistów oraz wszelkiej maści maszkaronów. Solidna robota – dla miłośników/miłośniczek gatunku.
Adrian Madej: „Misja”. Kultura Gniewu. Warszawa 2024.
Zadanie dofinansowane ze środków budżetu Województwa Śląskiego. Zrealizowano przy wsparciu Fundacji Otwarty Kod Kultury. |