POLECAMY
A
A
A
Półwysep Nowej Muzyki to cztery zdarzenia między majem, a listopadem 2009 roku. Ich celem jest prezentacja najciekawszych obecnie nurtów muzycznych i audiowizualnych. Wszystkie mają miejsce w niecodziennej scenerii, z dala od miasta, na obszarze kulturowego pogranicza. Projekt stwarza możliwość aktywnego udziału i bezpośredniego kontaktu z twórcami. Organizatorem Półwyspu Nowej Muzyki jest Fundacja 4.99 i Dom Pracy Twórczej w Wigrach.
Zdarzenie czwarte: MIMEO 13 – 14 listopada 2009.
Finałem cyklu koncertów Półwysep Nowej Muzyki będzie wyjątkowe wydarzenie – pierwszy koncert orkiestry elektronicznej MIMEO. W jej składzie znajdują się wirtuozi analogowych (Thomas Lehn) i cyfrowych (Marcus Schmickler) syntezatorów, nagłaśnianych obiektów, cyfrowych samplerów i specjalnie przygotowanego oprogramowania komputerowego do improwizacji (Phil Durrant); legendy muzyki improwizowanej, które współtworzyły ją już w latach 60. (Keith Rowe), gwiazdy muzyki elektronicznej (Christian Fennesz), kontynuatorzy idei „space-jazzu” (Rafael Toral), czy najważniejsze postaci sceny noise (Peter Rehberg). To, co charakteryzuje koncerty MIMEO to unikalne orkiestrowe brzmienie elektroniczne, szczególna wrażliwość na akustyczne warunki miejsca koncertu oraz pomysły przygotowywane oddzielnie na każdy koncert (np. interpretacje obrazów, występ trwający 24 godziny). Doświadczenie i wyrafinowanie poszczególnych instrumentalistów jest zaś gwarantem jakości artystycznej wydarzenia. O jednym z ich koncertów (z towarzyszeniem pianistów) krytycy pisali, iż był pierwszym koncertem fortepianowym XXI wieku. Występy grupy ze względów organizacyjnych to niezwykła rzadkość – niemal każdy staje się wydarzeniem o zasięgu światowym. Koncertowi w DPT Wigry dodatkowego znaczenia doda miejsce prezentacji – Kościół pod wezwaniem Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny.
Program:
13.11.2009, godz. 20.00
Występy solowe
Phil Durrant, Cor Fuhler, Kaffe Matthews, Gert-Jan Prins
Dom Pracy Twórczej (Duża Galeria), Wigry
14.11.2009, godz. 21.00
MIMEO
Phil Durrant, Christian Fennesz, Cor Fuhler, Thomas Lehn, Kaffe Matthews, Gert-Jan Prins, Peter Rehberg, Keith Rowe, Marcus Schmickler, Rafael Toral.
Kościół pod wezwaniem Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny, Wigry
Zdarzenie czwarte: MIMEO 13 – 14 listopada 2009.
Finałem cyklu koncertów Półwysep Nowej Muzyki będzie wyjątkowe wydarzenie – pierwszy koncert orkiestry elektronicznej MIMEO. W jej składzie znajdują się wirtuozi analogowych (Thomas Lehn) i cyfrowych (Marcus Schmickler) syntezatorów, nagłaśnianych obiektów, cyfrowych samplerów i specjalnie przygotowanego oprogramowania komputerowego do improwizacji (Phil Durrant); legendy muzyki improwizowanej, które współtworzyły ją już w latach 60. (Keith Rowe), gwiazdy muzyki elektronicznej (Christian Fennesz), kontynuatorzy idei „space-jazzu” (Rafael Toral), czy najważniejsze postaci sceny noise (Peter Rehberg). To, co charakteryzuje koncerty MIMEO to unikalne orkiestrowe brzmienie elektroniczne, szczególna wrażliwość na akustyczne warunki miejsca koncertu oraz pomysły przygotowywane oddzielnie na każdy koncert (np. interpretacje obrazów, występ trwający 24 godziny). Doświadczenie i wyrafinowanie poszczególnych instrumentalistów jest zaś gwarantem jakości artystycznej wydarzenia. O jednym z ich koncertów (z towarzyszeniem pianistów) krytycy pisali, iż był pierwszym koncertem fortepianowym XXI wieku. Występy grupy ze względów organizacyjnych to niezwykła rzadkość – niemal każdy staje się wydarzeniem o zasięgu światowym. Koncertowi w DPT Wigry dodatkowego znaczenia doda miejsce prezentacji – Kościół pod wezwaniem Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny.
Program:
13.11.2009, godz. 20.00
Występy solowe
Phil Durrant, Cor Fuhler, Kaffe Matthews, Gert-Jan Prins
Dom Pracy Twórczej (Duża Galeria), Wigry
14.11.2009, godz. 21.00
MIMEO
Phil Durrant, Christian Fennesz, Cor Fuhler, Thomas Lehn, Kaffe Matthews, Gert-Jan Prins, Peter Rehberg, Keith Rowe, Marcus Schmickler, Rafael Toral.
Kościół pod wezwaniem Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny, Wigry
Zadanie dofinansowane ze środków budżetu Województwa Śląskiego. Zrealizowano przy wsparciu Fundacji Otwarty Kod Kultury. |